Gostili so eminentne strokovne delavce, ki v slovenskem prostoru ponujajo dragocena znanja in strategije za delo z otroki, mladostniki in odraslimi osebami z avtizmom. Gostili pa so tudi osebe z avtizmom, da se ljudem predstavijo in jim razblinijo dvome, predsodke. Predvsem pa, da jim pokažejo, kako se lahko njihova življenja pomembno spremenijo, če živijo v okoljih, kjer je avtizem prepoznan in obravnavan s primernimi in njim ustreznimi pristopi. O tem so udeležencem in udeleženkam dogodkov predavali strokovni delavci, ki dnevno srečujejo osebe z avtizmom in z njimi delujejo. S praktičnimi primeri so pokazali, kako lahko dober pristop vpliva na njihov razvoj in življenje.
To so potrdili tudi mladi glasbeniki z avtizmom, ki se glasbeno izobražujejo na zasebni glasbeni šoli DoReMi na Bledu. V zadnjih letih lahko veliko beremo in se izobražujemo o inkluziji oseb z avtizmom. Vendar pa je DoReMi glasbena šola edina, za katero lahko brez dvomov povemo, da je inkluzivna šola. Osebe z avtizmom praviloma niso vključene v večinske glasbene šole. Razlogi so različni, imajo pa prav vsi skupen imenovalec – avtizem, ki predstavlja velik, prevelik izziv, da bi se ga lotili. In tako ostajajo vrata glasbenih šol povečini zaprta za osebe z avtizmom. Glasba je eno pomembnejših področij v svetu oseb z avtizmom; ne le zato, ker jih sprošča, kot lahko sprošča tudi nas, nevrotipične osebe. Temveč predvsem zato, ker je to področje, na katerem se lahko osebe z avtizmom izrazijo. Njihov potencial je skrit, pogosto zanemarjen in le dober glasbeni pedagog, ki je pripravljen na nov izziv, ga lahko odkrije in pripomore k njegovemu razvoju. Videti bi morali izraz v očeh teh glasbenikov… Neprecenljiv.
Hvala vsem glasbenim in drugim pedagogom, ki ste voljni in pripravljeni odkrivati potencial, ki ga osebe z avtizmom nedvomno imajo. In hvala, ker se ne trudite v njih iskati tistega, česar nimajo.
Osebe z avtizmom se lahko učijo. Pomembno je, da jih učimo. In pomembno je, da se naučimo, kako jih lahko učimo. Ta posebna znanja so dragocena. Morda še posebej zato, ker so za učenje oseb z avtizmom potrebna, za učenje drugih – nevrotipičnih oseb pa povsem uporabna. Dragocena.
Danes je zavedanje avtizma v družbi nekoliko večje, kot včeraj. Poskrbimo, da bodo osebe z avtizmom jutri bolj vključene med vrstnike. Poskrbimo za inkluzijo tudi v življenju.
Delu Zavoda Modri december lahko sledite na njihovi Facebook strani.